Bedankt

Doe nu een gift en help ons de Noordpool te beschermen

Met een gift kunnen wij onze actie voor de bescherming van de Noordpool opvoeren.

Je zal ons helpen om in actie te komen tegen oliebedrijven die munt willen slaan uit het gebied, wetenschappelijke expedities te organiseren en zelf getuige te zijn van wat er zich in het gebied afspeelt en druk te zetten op de VN voor een resolutie die de Noordpool beschermt tegen industriële exploitatie.

Ik steun Greenpeace met een eenmalige gift

Na fiscale aftrek zal je gift van 40 slechts 22 gekost hebben *

* 45% van je steun is fiscaal aftrekbaar als het totaal van je giften minstens 40 euro per jaar bedraagt.

Waarom de Noordpool beschermen?

Omdat het noordpoolgebied enorme troeven heeft: het is de ‘airco’ van de planeet maar ook de habitat van de blauwe vinvis, de ijsbeer, de narwal, de aalscholver...

Omdat het noordpoolgebied uit verschillende hoeken bedreigd wordt. De opwarming van de aarde doet het noordpoolijs in een recordtempo smelten. Hierdoor wordt het gebied nog toegankelijker voor oliemaatschappijen die staan te popelen hier te boren. Als hun pogingen in 2012 mislukken, zullen ze er opnieuw staan in 2013 en de daaropvolgende jaren.

We moeten die trend keren... Met jouw steun kan dat lukken.

Waarom Greenpeace steunen?

Om onze volledige onafhankelijkheid te bewaren, weigeren we elke financiƫle steun van bedrijven of overheden. Al onze inkomsten komen dus 100% van sympathisanten zoals jij. Dankzij jou kunnen we werken voor het milieu. Daartegenover staat volledige financiƫle transparantie.

Greenpeace is ook lid van de Vereniging voor Ethiek in de Fondsenwerving.